Komunikacja ze współpracownikami, mieszkańcem i jego rodziną.

Komunikacja ze współpracownikami, mieszkańcem i jego rodziną. 

 

Rozmowa z drugim człowiekiem jest czymś tak naturalnym, że najczęściej, nawet nie zastanawiamy się nad tym w jaki sposób to robimy. Tymczasem, słowa potrafią nas uspokoić, zdenerwować, zranić, przestraszyć albo zmotywować. Kiedy rozmawiamy z mieszkańcem lub jego rodziną, silne emocje mogą wpływać na to jak rozmawiamy, jak rozumiemy siebie nawzajem, ale też być przyczyną wielu trudnych sytuacji.

Podczas tego szkolenia dowiesz się jak unikać pułapek  w które często nieświadomie wpadamy, jak dobierać słowa. W jaki sposób zadbać żeby Twój rozmówca poczuł się zrozumiany i wysłuchany. Co zrobić żeby zwiększyć szansę na to, że mieszkańcy będą przestrzegać naszych zaleceń.  A jeżeli to się nie uda - jak rozładować trudną sytuację.

Na szkoleniu zostaną poruszone zagadnienia:

  • emocje a rozsądek - jak teoria perspektywy pozwala nam zrozumieć to w jaki sposób powstaje pierwsze wrażenie (i dlaczego tak uparcie potrafimy przy nim trwać)?
  • nie przesadza się starych drzew - o czym warto dyskutować, a jakie rozmowy będą generować trudności?
  • język ma znaczenie - jakie rozwiązania podpowiada nam nasz zdrowy rozsądek i dlaczego tak często się myli?
  • sposoby na motywowanie do zmiany
  • asertywne odmawianie - dlaczego czasami lepiej powiedzieć po prostu “nie i kropka”?
 
 

Leszek Guga - Ukończył psychologię organizacji na Uniwersytecie Łódzkim oraz szkołę trenerów zarządzania MATRiK. Od początku swojej kariery zawodowej związany z branżą farmaceutyczną i sektorem zdrowia. Specjalizuje się w tematyce opieki długoterminowej, stresu, poczucia kontroli i własnej skuteczności. Wierzy że dobra praktyka bierze się ze zrozumienia teorii, a dobra teoria da się zastosować w praktyce. Prywatnie fascynat gier i ich wykorzystania w edukacji.

 

12.05.2021 godz.10.00 zarejestruj

 

przewiń do góry przewiń w dół